Довіра – це основа, стійкий фундамент будь-яких хороших взаємин. Це також актуально для робочих стосунків. Нещодавно ми писали про важливість роботи в команді. Але без довіри цього просто не буде.
Коли ти довіряєш своїй команді та колегам, то формуєш потужний зв’язок, який допомагає ефективніше разом працювати та спілкуватися.
На жаль, що більше людей у команді чи загалом у компанії, то важче говорити про глобальну довіру. Але можна вибудовувати її покроково.
Робоче місце, де панує довіра, на підсвідомому рівні створює відчуття безпеки для кожного учасника команди. А безпека, своєю чергою – це базова потреба кожного.
Ми підібрали 10 способів ефективної побудови довіри серед колег:
- Обираючи людину на посаду, керуйся не тільки її професійними характеристиками, а й емоційними навичками. Людина, яка вміє створити позитив навколо себе, не підтримуватиме інтриг на робочому місці, буде доброю до колег, швидше стане хорошим керівником.
- Постійно нагадуй своїм колегам про довіру. Розказуй, чому це важливо, як виховати довіру в собі.
- Ділись інформацією в межах свого колективу. Коли ти довіряєш важливі новини, то й тобі довірятимуть. Єдина порада: якщо сказане є конфіденційним, не зайвим буде нагадати про це.
- Намагайся діяти відкрито та дотримуватися тих зобов’язань, які взяв на себе. Якщо ж останнє не вдається, то ліпше відверто пояснити, не зволікаючи з цим.
- Будь чесним. Це означає, що треба вміти говорити не тільки про позитив, а й про негатив.
- Захищай інтереси своїх колег.
- Повага – база довіри. Учи колег виявляти повагу одне до одного.
- Залучай працівників до досягнення великих цілей компанії, не бійся давати людям завдання. Для когось нове завдання може стати шансом показати себе.
- Суперництво в команді варто замінити на співпрацю та допомогу одне одному.
- Довіру, як і репутацію, дуже легко втратити, а потім буде важко відновити. Тому варто пильнувати за своїми діями та словами.
NB. Що почитати на цю тему: Стівен Кові «Швидкість довіри» (до речі, є в нашій бібліотеці, звертайся до Тані Нестерук).
І наостанок, не забудь:
- знати й не робити = не знати;
- вміти й не робити = не вміти;
- пройти навчання і нічого не записати = згаяти час;
- прослухати лекцію і не зафіксувати нових думок та інсайтів = забути все через 76 годин;
- вивчити нове й не втілити нових звичок у життя = не змінити нічого.
Маємо надію, що для всіх нас !FEST – то ще одна велика родина, і хотілося б, аби в родині було затишно кожному. Тому вчімося частіше довіряти одне одному!
Читайте також: Робота в команді – чому це важливо в сучасному світі
P.S. Якщо хочеш дізнатися про особистий рівень довіри, маємо для Тебе тест, який описаний у книзі Стівена Кові «Швидкість довіри».
Є чотири чинники, які створюють довіру: Цілісність, Наміри, Здібності та Результати. Якщо хочеш чесних результатів, то й відповідати треба правдиво.
Як проходити тест?
Прочитай кожне твердження в анкеті, обведи (обери) цифру, що відповідає Твоєму уявленню про особисте місце у шкалі.
1 – означає, що Ти ідентифікуєш себе з твердженням зліва; 5 – означає, що відчуваєш більший збіг з характеристикою справа; а 2,3,4 відображають середину між двома твердженнями в більшій чи меншій мірі.
1-2 частина: стосуються характеру, і це про Цілісність і Наміри
ЧАСТИНА ПЕРША
Інколи я виправдовую «брехню на благо», перекручую факти чи «подаю» правду, зважаючи на бажаний для мене результат | 1,2,3,4,5 | Я завжди абсолютно чесний у своїх стосунках з людьми |
Часто трапляються розбіжності між тим, що я думаю, і тим, що говорю, або ж між моїми вчинками/діями і цінностями | 1,2,3,4,5 | Те, що я говорю і роблю, цілком відображає мої думки і почуття. Мої слова та вчинки завжди збігаються. |
У мене немає чіткого розуміння власних цінностей. Мені важко боронити те, з чим інші не погоджуються. | 1,2,3,4,5 | У мене є чітке розуміння і наявність цінностей, тверде переконання і відвага відстоювати їх. |
Мені зовсім непросто визнавати ймовірність правоти іншої людини чи те, що існує нова інформація, яка може змусити мене змінити погляди. | 1,2,3,4,5 | Щиро радію, коли маю змогу дізнатися про нові ідеї, що можуть вплинути на моє розуміння якихось понять чи навіть на мої цінності. |
Складно ставити особисті цілі й досягати їх. | 1,2,3,4,5 | Я здатний послідовно брати і виконувати обов’язки перед собою та іншими. |
ЧАСТИНА ДРУГА
Мене не особливо хвилюють люди, крім найближчих. Важко думати про чужі турботи. | 1,2,3,4,5 | Щиро турбуюся про інших, мене хвилює їхній добробут. |
Не надто задумуюся про причини своїх вчинків. Не часто (або ж ніколи) обдумую свої глибинні мотиви. | 1,2,3,4,5 | Цілком усвідомлюю свої мотиви і завжди намагаюся робити все правильно з правильними цілями. |
Взаємодіючи з іншими, насамперед фокусуюся на отриманні того, що потрібно мені. | 1,2,3,4,5 | Активно шукаю рішення, яке принесе однакову користь усім (win-win), з ким взаємодію. |
Спостерігаючи за моєю поведінкою, більшість людей не можуть ствердити, що я найкращим чином враховую їхні інтереси | 1,2,3,4,5 | Моя поведінка дає людям цілковиту впевненість у тому, що я ретельно дбаю про їхні інтереси. |
Глибоко в душі я переконаний: якщо певні речі (ресурси, можливості, кредит) отримає хтось інший, я вже цього не отримаю. | 1,2,3,4,5 | Щиро вірю в те, що «всього» цілком достатньо для всіх. |
3-4 частина: стосуються компетентності, і це про Здібності та Результати
ЧАСТИНА ТРЕТЯ
Відчуваю, що на своїй теперішній роботі не реалізовую цілком своїх здібностей. | 1,2,3,4,5 | Можливості, надані мені на цій роботі, цілком відповідають моїм талантам і здібностям. |
Мені не вдалося отримати знання і повністю розвинути навички, необхідні для насправді ефективної роботи. | 1,2,3,4,5 | Отримав знання і розвинув навички, необхідні для виконання моєї роботи. |
Зрідка виділяю час на навчання і розвиток навичок, необхідних як для роботи, так і для інших сфер у житті. | 1,2,3,4,5 | Безперервно працюю над тим, аби отримати нові знання і розвивати навички в усіх важливих сферах мого життя. |
Не зовсім маю уявлення про те, які ж мої сильні сторони. Більше сфокусований на зміні на краще своїх слабких сторін. | 1,2,3,4,5 | Я знаю свої сильні сторони і фокусуюся на тому, аби ефективно використовувати їх. |
На цей момент я не маю чіткого розуміння, як створити атмосферу довіри. | 1,2,3,4,5 | Знаю, як ефективно створювати, поширювати довіру, й усвідомлено працюю над цим. |
ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА
У мене не надто переконливий послужний список. Моє резюме нікого не вражає. | 1,2,3,4,5 | Мій досвід дає людям упевненість, що я досягну бажаних результатів. |
Зосереджую зусилля на тому, аби робити те, що мені сказали. | 1,2,3,4,5 | Я фокусую свої зусилля на досягнення результатів, а не на процес виконання завдань. |
Коли йдеться про мій досвід, я або не говорю нічого (щоб не виглядати хвальком), або ж набридаю людям зайвими подробицями. | 1,2,3,4,5 | Я вмію розповісти про попередній досвід роботи так, щоб викликати довіру. |
Мені часто не вдається завершити почате. | 1,2,3,4,5 | Якщо я за щось узявся, то обов’язково це завершу (крім виняткових ситуацій). |
Мене не хвилює, в який спосіб я досягаю результатів, головне – що я їх досягаю. | 1,2,3,4,5 | Послідовно працюю над досягненням результатів такими шляхами, які створюють довіру. |
Кількість балів (з 25 можливих у кожному блоці):
__________ з 1 частини
__________ з 2 частини
__________ з 3 частини
__________ з 4 частини
Загальна кількість балів _____________ (зі 100 можливих)
А нижче можеш прочитати розшифровку своїх результатів.
Набрав/-ла від 90 до 100 балів. У Тебе високий рівень особистої довіри. Ти демонструєш і характер, і компетенції. Знаєш, що для Тебе важливо, і це проявляється у Твоєму щоденному житті. Ти піклуєшся про людей. Ти впевнений(-а) у своїх здібностях, розвиваєш їх та ефективно використовуєш для досягнення позитивних результатів. Завдяки цьому Ти відчуваєш упевненість у собі й люди схильні Тобі довіряти.
Якщо ж Твій результат від 70 до 90 балів, Ти можеш відчувати брак довіри, що може виявлятися як у недостатній вірі в себе, так і в недостатньому рівні довіри до Тебе з боку інших людей.
Якщо кількість балів 69 і менше, ймовірно, в Тебе серйозніші проблеми з довірою. Тобі варто проаналізувати ті твердження та сфери, де поставив(-ла) собі низькі оцінки, працювати й докладати зусиль, аби рівень довіри зріс. Усе можливо для того, хто щось робить.