Чому в команді важливо довіряти один одному

Довіра – це основа, стійкий фундамент будь-яких хороших взаємин. Це також актуально для робочих стосунків. Нещодавно ми писали про важливість роботи в команді. Але без довіри цього просто не буде.

Коли ти довіряєш своїй команді та колегам, то формуєш потужний зв’язок, який допомагає ефективніше разом працювати та спілкуватися.

На жаль, що більше людей у команді чи загалом у компанії, то важче говорити про глобальну довіру. Але можна вибудовувати її покроково.

Робоче місце, де панує довіра, на підсвідомому рівні створює відчуття безпеки для кожного учасника команди. А безпека, своєю чергою – це базова потреба кожного.

Ми підібрали 10 способів ефективної побудови довіри серед колег:

  1. Обираючи людину на посаду, керуйся не тільки її професійними характеристиками, а й емоційними навичками. Людина, яка вміє створити позитив навколо себе, не підтримуватиме інтриг на робочому місці, буде доброю до колег, швидше стане хорошим керівником.
  2. Постійно нагадуй своїм колегам про довіру. Розказуй, чому це важливо, як виховати довіру в собі.
  3. Ділись інформацією в межах свого колективу. Коли ти довіряєш важливі новини, то й тобі довірятимуть. Єдина порада: якщо сказане є конфіденційним, не зайвим буде нагадати про це.
  4. Намагайся діяти відкрито та дотримуватися тих зобов’язань, які взяв на себе. Якщо ж останнє не вдається, то ліпше відверто пояснити, не зволікаючи з цим.
  5. Будь чесним. Це означає, що треба вміти говорити не тільки про позитив, а й про негатив.
  6. Захищай інтереси своїх колег.
  7. Повага – база довіри. Учи колег виявляти повагу одне до одного.
  8. Залучай працівників до досягнення великих цілей компанії, не бійся давати людям завдання. Для когось нове завдання може стати шансом показати себе.
  9. Суперництво в команді варто замінити на співпрацю та допомогу одне одному.
  10. Довіру, як і репутацію, дуже легко втратити, а потім буде важко відновити. Тому варто пильнувати за своїми діями та словами.

NB. Що почитати на цю тему: Стівен Кові «Швидкість довіри» (до речі, є в нашій бібліотеці, звертайся до Тані Нестерук).

І наостанок, не забудь:

  • знати й не робити = не знати;
  • вміти й не робити = не вміти;
  • пройти навчання і нічого не записати = згаяти час;
  • прослухати лекцію і не зафіксувати нових думок та інсайтів = забути все через 76 годин;
  • вивчити нове й не втілити нових звичок у життя = не змінити нічого.

Маємо надію, що для всіх нас !FEST – то ще одна велика родина, і хотілося б, аби в родині було затишно кожному. Тому вчімося частіше довіряти одне одному!

Читайте також: Робота в команді – чому це важливо в сучасному світі

P.S. Якщо хочеш дізнатися про особистий рівень довіри, маємо для Тебе тест, який описаний у книзі Стівена Кові «Швидкість довіри».

Є чотири чинники, які створюють довіру: Цілісність, Наміри, Здібності та Результати. Якщо хочеш чесних результатів, то й відповідати треба правдиво.

Як проходити тест?

Прочитай кожне твердження в анкеті, обведи (обери) цифру, що відповідає Твоєму уявленню про особисте місце у шкалі.

1 – означає, що Ти ідентифікуєш себе з твердженням зліва; 5 – означає, що відчуваєш більший збіг з характеристикою справа; а 2,3,4 відображають середину між двома твердженнями в більшій чи меншій мірі.

1-2 частина: стосуються характеру, і це про Цілісність і Наміри

ЧАСТИНА ПЕРША

Інколи я виправдовую «брехню на благо», перекручую факти чи «подаю» правду, зважаючи на бажаний для мене результат 1,2,3,4,5 Я завжди абсолютно чесний у своїх стосунках з людьми
Часто трапляються розбіжності між тим, що я думаю, і тим, що говорю, або ж між моїми вчинками/діями і цінностями 1,2,3,4,5 Те, що я говорю і роблю, цілком відображає мої думки і почуття. Мої слова та вчинки завжди збігаються.
У мене немає чіткого розуміння власних цінностей. Мені важко боронити те, з чим інші не погоджуються. 1,2,3,4,5 У мене є чітке розуміння і наявність цінностей, тверде переконання і відвага відстоювати їх.
Мені зовсім непросто визнавати ймовірність правоти іншої людини чи те, що існує нова інформація, яка може змусити мене змінити погляди. 1,2,3,4,5 Щиро радію, коли маю змогу дізнатися про нові ідеї, що можуть вплинути на моє розуміння якихось понять чи навіть на мої цінності.
Складно ставити особисті цілі й досягати їх. 1,2,3,4,5 Я здатний послідовно брати і виконувати обов’язки перед собою та іншими.

ЧАСТИНА ДРУГА

Мене не особливо хвилюють люди, крім найближчих. Важко думати про чужі турботи. 1,2,3,4,5 Щиро турбуюся про інших, мене хвилює їхній добробут.
Не надто задумуюся про причини своїх вчинків. Не часто (або ж ніколи) обдумую свої глибинні мотиви. 1,2,3,4,5 Цілком усвідомлюю свої мотиви і завжди намагаюся робити все правильно з правильними цілями.
Взаємодіючи з іншими, насамперед фокусуюся на отриманні того, що потрібно мені. 1,2,3,4,5 Активно шукаю рішення, яке принесе однакову користь усім (win-win), з ким взаємодію.
Спостерігаючи за моєю поведінкою, більшість людей не можуть ствердити, що я найкращим чином враховую їхні інтереси 1,2,3,4,5 Моя поведінка дає людям цілковиту впевненість у тому, що я ретельно дбаю про їхні інтереси.
Глибоко в душі я переконаний: якщо певні речі (ресурси, можливості, кредит) отримає хтось інший, я вже цього не отримаю. 1,2,3,4,5 Щиро вірю в те, що «всього» цілком достатньо для всіх.

3-4 частина: стосуються компетентності, і це про Здібності та Результати

ЧАСТИНА ТРЕТЯ

Відчуваю, що на своїй теперішній роботі не реалізовую цілком своїх здібностей. 1,2,3,4,5 Можливості, надані мені на цій роботі, цілком відповідають моїм талантам і здібностям.
Мені не вдалося отримати знання і повністю розвинути навички, необхідні для насправді ефективної роботи. 1,2,3,4,5 Отримав знання і розвинув навички, необхідні для виконання моєї роботи.
Зрідка виділяю час на навчання і розвиток навичок, необхідних як для роботи, так і для інших сфер у житті. 1,2,3,4,5 Безперервно працюю над тим, аби отримати нові знання і розвивати навички в усіх важливих сферах мого життя.
Не зовсім маю уявлення про те, які ж мої сильні сторони. Більше сфокусований на зміні на краще своїх слабких сторін. 1,2,3,4,5 Я знаю свої сильні сторони і фокусуюся на тому, аби ефективно використовувати їх.
На цей момент я не маю чіткого розуміння, як створити атмосферу довіри. 1,2,3,4,5 Знаю, як ефективно створювати, поширювати довіру, й усвідомлено працюю над цим.

ЧАСТИНА ЧЕТВЕРТА

У мене не надто переконливий послужний список. Моє резюме нікого не вражає. 1,2,3,4,5 Мій досвід дає людям упевненість, що я досягну бажаних результатів.
Зосереджую зусилля на тому, аби робити те, що мені сказали. 1,2,3,4,5 Я фокусую свої зусилля на досягнення результатів, а не на процес виконання завдань.
Коли йдеться про мій досвід, я або не говорю нічого (щоб не виглядати хвальком), або ж набридаю людям зайвими подробицями. 1,2,3,4,5 Я вмію розповісти про попередній досвід роботи так, щоб викликати довіру.
Мені часто не вдається завершити почате. 1,2,3,4,5 Якщо я за щось узявся, то обов’язково це завершу (крім виняткових ситуацій).
Мене не хвилює, в який спосіб я досягаю результатів, головне – що я їх досягаю. 1,2,3,4,5 Послідовно працюю над досягненням результатів такими шляхами, які створюють довіру.

Кількість балів (з 25 можливих у кожному блоці):

__________ з 1 частини

__________ з 2 частини

__________ з 3 частини

__________ з 4 частини

Загальна кількість балів _____________ (зі 100 можливих)

А нижче можеш прочитати розшифровку своїх результатів.

Набрав/-ла від 90 до 100 балів. У Тебе високий рівень особистої довіри. Ти демонструєш і характер, і компетенції. Знаєш, що для Тебе важливо, і це проявляється у Твоєму щоденному житті. Ти піклуєшся про людей. Ти впевнений(-а) у своїх здібностях, розвиваєш їх та ефективно використовуєш для досягнення позитивних результатів. Завдяки цьому Ти відчуваєш упевненість у собі й люди схильні Тобі довіряти.

Якщо ж Твій результат від 70 до 90 балів, Ти можеш відчувати брак довіри, що може виявлятися як у недостатній вірі в себе, так і в недостатньому рівні довіри до Тебе з боку інших людей.

Якщо кількість балів 69 і менше, ймовірно, в Тебе серйозніші проблеми з довірою. Тобі варто проаналізувати ті твердження та сфери, де поставив(-ла) собі низькі оцінки, працювати й докладати зусиль, аби рівень довіри зріс. Усе можливо для того, хто щось робить.

Залишити коментар

Ваша е-пошта не буде опублікована Обов'язкові полі позначені. *

Схожі новини

Що почитати – поради від Наталі Мазяр (HRD Холдингу емоцій !FEST)

Літо закінчується, але ще трохи є часу, щоб поїхати у відпустку. І завжди постає одне й те саме питання – що почитати, поки ти в дорозі? Ми вирішили запитати Наталю Мазяр поради, які книжки варті уваги. Хоча, звісно, їх пасує…

Win-win – що це і для чого воно нам?

Ми почнемо цикла статей про лідерство, тому що у Холдингу окрім іншого виховують лідерів у своїх сферах діяльності. Це стосується і дизайнерів, і офіціантів, і кухарів, і вчителів… Отже, почнемо зі стратегії «win-win» – це така співпраця, коли обидві сторони…

Дуже висока кухня – ресторан-експеримент від !FEST

Скоро вже буде рік, як ми відкрили новий ресторан “Дуже висока кухня”. Такий формат ще ніколи не практикували у світі. Тому ми в цьому плані першовідкривачі… Отже, «Дуже висока кухня» – ресторан, де гості вільно спілкуються з кухарями, де враховується…